شرح
کوپلینگ دنده ای ترمزدار (صفحه ترمزی) متشکل از یک چرخ دنده حلقوی با همان تعداد دندانه و یک نیمه کوپلینگ فلانچی با دندانه های خارجی می باشد. چرخ دنده استوانه ای بدین معناست که دندانه های خارجی بر روی سطحی کروی تعبیه می شوند. دیسک ترمز کاملاً با پوسته شفت راست در تماس می باشد. در حین ترمزگیری، بار و لرزش ترمز بر پوسته راست وارد می آید، بنابراین درگیری دنده های جرخ دنده استوانه ای از هرگونه آسیبی به دور خواهد بود.
کاربرد
کوپلینگ دنده ای ترمزدار (صفحه ترمز) جهت اتصال دو شفت محرک هم محور مناسب می باشد.
ویژگی ها
۱) کوپلینگ دنده کروی ترمزدار (صفحه ترمز) دارای ساختاری ساده بوده و به آسانی قابل نصب می باشد.
۲) کوپلینگ دنده ای با صفحه ترمز در مقایسه با کوپلینگ دنده صاف امکان جابجائی زاویه ای بیشتری را فراهم می آورد.
۳) قطر صفحه دیسک ۳۱۵ تا ۱۰۰۰ میلیمتر و نیروی گشتاور آن بین ۰٫۷۱ تا ۱۶۰ کیلو نیوتن می باشد
شرح
کوپلینگ دنده ای ترمزدار (کاسه ترمز) متشکل از یک چرخ دنده حلقوی با همان تعداد دندانه و یک نیمه کوپلینگ فلانچی مجهز به دندانه های خارجی می باشد.
کاربرد
کوپلینگ چرخ دنده استوانه ای ترمزدار بصورت گسترده در ماشین های فلزکاری و ماشین آلات سنگین مورد استفاده می باشد. این کوپلینگ دنده کروی می تواند جهت اتصال دو شفت هم محور افقی تحت سرعت پائین و شرایط عملیاتی سربار مورد استفاده قرار گیرد.
مزایا
هر دو کوپلینگ دنده کروی با کاسه نمد جهت اتصال دو شفت هم محور افقی مناسب می باشند. نیروی گشتاور اسمی آن ها بین ۳۵۵ تا ۱۰۰۰۰۰ نیوتن متر می باشد.
توجه
زمانیکه کوپلینگ دنده استوانه ای با کاسه ترمز کار می کند به دلیل تغییر مکان نسبی دو محور و لغزش محوری نسبی سطح دندانه ها، سطح دندانه ها سائیده شده و قاعدتاً این امر باعث اتلاف نیرو می شود. بنابراین کوپلینگ دنده ای باید تحت شرایط درزگیری و روغنکاری خوب کار کند.
نشانی :تهران _ خیابان دکتر علی شریعتی _ دوراهی قلهک _ خیابان شهید پابرجا _ بلوار آینه _ نبش گل یخ غربی _ پلاک 16 طبقه 5
ایمیل :
info@btaco.ir
تلفن:
1850 2655 21 98+
0768 2657 21 98+
0518 2264 21 98+
فکس:
0518 2264 21 98+
This site is protected by wp-copyrightpro.com