کوپلینگ دنده ای وسیله مکانیکی است برای انتقال گشتاور بین دو شفت که هم محور نیستند. این کوپلینگ شامل دو مفصل انعطاف پذیر که هریک بر روی یک شفت سوار شده اند، می باشد. این مفصل بوسیله شفت سومی که سگدست نامیده می شود، به هم متصل می شوند.
کاربرد
کوپلینگ دنده ای بصورت گسترده در محرکه شفت تحت شرایط سرعت پائین و بار سنگین مورد استفاده می باشد.
ویژگی ها
انواع کوپلینگ های دنده ای
کوپلینگ دنده کروی (curved tooth coupling)
کوپلینگ دنده ای با کاسه نمد (کاسه ترمز) (curved tooth coupling with brake wheel)
کوپلینگ دنده ای با صفحه ترمز (curved tooth coupling with brake disc)
کوپلینگ دنده کروی با پوسته میانی (curved tooth coupling with intermediate sleeve)
کوپلینگ دنده کروی سیلندری (curved tooth coupling for roller)
توجه
زمانیکه کوپلینگ های دنده ای کار می کند به دلیل تغییر مکان نسبی دو محور و لغزش محوری نسبی سطح دندانه ها، سطح دندانه ها سائیده شده و قاعدتاً این امر باعث اتلاف نیرو می شود. بنابراین کوپلینگ های دنده ای باید تحت شرایط درزگیری و روغنکاری خوب کار کند.
نشانی :تهران _ خیابان دکتر علی شریعتی _ دوراهی قلهک _ خیابان شهید پابرجا _ بلوار آینه _ نبش گل یخ غربی _ پلاک 16 طبقه 5
ایمیل :
info@btaco.ir
تلفن:
1850 2655 21 98+
0768 2657 21 98+
0518 2264 21 98+
فکس:
0518 2264 21 98+
This site is protected by wp-copyrightpro.com